+36/88 583-325; +36/70 455-4520
Hétköznap: 8:00-17:00 Szombaton: 8:00-12:00
Nincs termék
2012. november 01-től Európában minden személy, kisteher, tehergépkocsira, buszokra és távolsági buszokra értékesített gumiabroncsot eu címkével kell ellátni.
Az EU 2021. május 1-jén új EU-s abroncscímkét vezetett be. Az uniós gumiabroncs-címke lehetővé teszi az uniós fogyasztók számára, hogy üzemanyag-takarékosabb gumiabroncsokat válasszanak, ami mind a végfelhasználók, mind a kereskedelmi felhasználók számára mind a költségek, mind a kibocsátás szempontjából jelentős megtakarításokat eredményezhet. A közúti biztonság javul a jobb nedves tapadás révén, miközben a zajszintre vonatkozó információk segítenek csökkenteni a forgalommal összefüggő zajszennyezést.
Régi címke Új címke
Címke 3 tájékoztató adata:
A-E Alacsonytól a magasabb fogyasztásig.
Ha egy autó átlagos fogyasztása 6,6 l/100 km, ahogy haladunk a rosszabb kategóriák felé, az üzemanyag-fogyasztás 1000 km-re vetített mértéke 1l-1,5 l mennyiséggel növekszik kategóriánként.
A gépjárművek üzemanyag-fogyasztását befolyásoló egyik tényező az abroncsok gördülési ellenállása. Ez a hatás azért jön létre, mert az abroncs forgás közben deformálódik, mely eredményeként energia fog elveszni hő formájában. Minél nagyobb mértékű a deformáció, annál nagyobb a gördülési ellenállás, és ennek következtében annál nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges a jármű előre mozdításához. Vagyis, az alacsonyabb gördülési ellenállás alacsonyabb fogyasztást, ezért alacsonyabb károsanyag–kibocsátást eredményez.
A-E Magasabbtól az alacsony tapadásig.
A nedves útfelületen nyújtott tapadásról ad információt. 80 km/h sebességről történő fékezés esetén egy A és egy E kategóriájú abroncs fékútja között több mint 18 m-es különbség mérhető. Az A és az E kategóriák között az ütközési sebesség eléri a 49 km/h különbséget. Azonban már 25 km/h sebességgel történő ütközés is nagyon komoly sérüléseket okozhat.
Az abroncs legfontosabb feladata, hogy bármilyen útviszony mellett biztonságot nyújtson. A nedves tapadás vagy úttartás az egyik legfontosabb teljesítmény-jellemző. Azonban a jó tapadás és az alacsony gördülési ellenállás ellentétes célok, melyek eléréséhez lejjebb kell adni a teljesítményből.
A gumiabroncs gördülési zaja, a járművön kívülről hallgatva. A külső zajszint 3 kategóriára van bontva, és decibelben (dB) mérik.
Ezt 2021. május 1-től A, B, illetve C kategóriába sorolják. A gépkocsin kívül hallható zaj nem feltétlenül van összhangban a gépjármű belsejében hallható zajjal.
A = alacsony zajszint (régi jelölése 1 zajszint jel)
B = átlagos zajszint (régi jelölése 2 zajszint jel)
C = magas zajszint (régi jelölése 3 zajszint jel)
Az új címkézési előírásoknak köszönhetően:
Ahogy korábban is, a címkézés bevezetése után is alapvetően a gépkocsi használat módjához (város, autópálya), vezetési stílushoz célszerű gumiabroncsot választani.
A címkén feltüntetett adatok közül a nedves tapadás a legfontosabb. A fennmaradó két paraméter közül a jellemzően autópályán autózóknak a gördülési zajra, míg városi használatban inkább a gördülési ellenállásra érdemes fókuszálni.